čtvrtek 20. března 2014

33

The beer was named after my age, which I celebrated at that time. The brewery didn't have a name yet.

For the first brewing, I decided to use one of the recipes from the How To Brew book - Victory And Chaos IPA. At the begining, you are trying to do the things right, so there is no space for playing with recipe. I also followed the procedure in the book for first all grain brewing. Better safe than sorry.

The beer was aged in bottles for 2 weeks. It was drinkable and all enjoyed it, but it didn't ended as I expected. It was flat, without hop flavor and bitterness - simply it didn't taste as a beer. I think I created a new type of beverage. Anyway, not bad for the first attempt.

Ingredients:
water, malts (pale ale, munich, carared), hops (saaz, cascade, willamette), yeast

Pivo bylo pojmenováno podle věku, který jsem v té době oslavil. Pivovar název ještě neměl.

Pro první vaření jsem se rozhodl použít jeden z receptů z knihy How To Brew - Victory And Chaos IPA. V počátcích, kdy se snažíte vše udělat správně, není čas na hraní si s receptem. Také jsem postupoval podle postupu pro první vaření ze surovin, uvedeném v knize. Jistota je jistota.


Pivo zrálo v lahvích 2 týdny. Bylo pitelné a všichni si ho užili, ale nedopadlo jak jsem předpokládal. Bylo prázdné, bez chmelové chuti a hořkosti - zkrátka nechutnalo jako pivo. Myslím, že jsem vytvořil nový druh nápoje. Každopádně to nebylo špatné, na první pokus.


Složení:
voda, slady (pale ale, mnichovský, carared), chmely (ŽPČ, cascade, willamette), kvasnice

Žádné komentáře:

Okomentovat